Kommende foredrag

Broder Andreas, Guds smugler

Fredag d. 19. april kl. 13.00 v. sognepræst Jóannis Fonsdal.

Midt i 1950'erne begyndte hollænderen Anne van der Bijl, bedre kendt som Broder Andreas, at smugle bibler til de forfulgte kristne bag jerntæppet. Disse kommunistiske lande forfulgte indædt de kristne, som ikke alene måtte mødes hemmeligt, men også manglede bibler og fællesskab med andre kristne. Den første rejse blev til mange andre rejser med bibler og besøg hos forfulgte kristne, og snart begyndte flere andre kristne at støtte Broder Andreas og rejse med bibler. Dette blev til organisationen Open Doors.

Sognepræst og foredragsholder for Open Doors, Jóannis Fonsdal, fortæller om Broder Andreas' spændende liv i tjenesten for de forfulgte kristne og hvordan den aktuelle forfølgelsessituation er.

Foredraget afholdes i Laden fredag d. 19. april kl. 13.00.
  Kontakt sognepræst Roar Tuxen Lavik for yderligere info.

Dét der ikke måtte siges højt..

Fredag d. 26. april kl. 13.00 v. Lis Mærsk Staunstrup.

Den 4 januar 2024 var det 80 år siden Kaj Munk blev dræbt. Et clearingmord begået af tyske Gestapo folk og deres danske hjælpere. En dybt tragisk, chokerende og på forhånd frygtet hændelse, der spredte frygt, men som også helt konkret førte til oprettelsen af en kirkelig modstandsgruppe. Kom og hør om kvinder og kirker, modstand, museer og madrasser  - det hele væver sig sammen i København efter mordet på Kaj Munk i 1944.